Propozycje tematów prac inżynierskich

Projekt i implementacja komputerowej gry platformowej z edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry platformowej typu Super Mario lub Braid. Gra powinna umożliwiać poruszanie się po dwuwymiarowym (widzianym z boku) świecie gry, skakanie po platformach, unikanie i pokonywanie przeciwników, zbieranie nagród. Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor plansz, pozwalający na projektowanie nowych poziomów. Gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję (proszę wykazać się inwencją). Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Projekt i implementacja komputerowej gry przygodowej z edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry przygodowej typu Machinarium lub Escape the Room. Gra powinna umożliwiać interakcję z elementami dwuwymiarowego świata i wykonywanie zadań polegających na rozwiązywaniu prostych łamigłówek. Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor, pozwalający na projektowanie nowych plansz. Gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję (proszę wykazać się inwencją). Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.Celem pracy jest stworzenie prostej gry przygodowej typu Machinarium lub Escape the Room. Gra powinna umożliwiać interakcję z elementami dwuwymiarowego świata i wykonywanie zadań polegających na rozwiązywaniu prostych łamigłówek. Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor, pozwalający na projektowanie nowych plansz. Gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję (proszę wykazać się inwencją). Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Projekt i implementacja komputerowej gry zręcznościowo-przygodowej z edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry zręcznościowo-przygodowej typu Binding of Isaac lub Legend of Zelda. Gra powinna umożliwiać poruszanie się po dwuwymiarowym (widzianym z góry) świecie gry, unikanie i pokonywanie przeciwników, zbieranie i wykorzystywanie przedmiotów. Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor plansz, pozwalający na projektowanie nowych poziomów. Gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję (proszę wykazać się inwencją). Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Projekt i implementacja komputerowej gry platformowo-przygodowej z edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry platformowo-przygodowej typu Fantasy World Dizzy, Metroid lub Castlevania. Gra powinna umożliwiać poruszanie się po dwuwymiarowym (widzianym z boku) świecie gry, skakanie po platformach, zbieranie i wykorzystywanie przedmiotów oraz rozwiązywanie prostych łamigłówek. Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor plansz, pozwalający na projektowanie nowych poziomów. Gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję (proszę wykazać się inwencją). Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Projekt i implementacja komputerowej gry fabularnej z edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry fabularnej typu Eye of the Beholder lub Legend of Grimrock. Gra powinna umożliwiać poruszanie się po labiryncie stanowiącym świat gry, walkę z przeciwnikami, zbieranie skarbów, wykonywanie prostych zadań, rozwijanie charakterystyk postaci. Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor pozwalający na projektowanie własnych poziomów. Gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję (proszę wykazać się inwencją). Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Projekt i implementacja komputerowej gry logicznej z edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry logicznej typu Robbo, Boulder Dash, Supaplex lub Sokoban. Gra powinna umożliwiać poruszanie się po dwuwymiarowym świecie gry, zbieranie skarbów, unikanie przeciwników i rozwiązywanie łamigłówek. Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor pozwalający na projektowanie własnych plansz. Gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję (proszę wykazać się inwencją). Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Projekt i implementacja komputerowej gry akcji z edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry akcji polegającej na walce z przeciwnikami - może być to gra typu Cannon Fodder (gdzie poruszamy się po planszy widzianej z góry), Super Crate Box (gdzie skaczemy po platformach) lub Raptor (gdzie lecimy cały czas w jedną stronę) - ustalenie szczegółów należy do dyplomanta. Gra, poza walką, powinna umożliwiać zbieranie nagród i ulepszeń. Oprócz samej gry, należy stworzyć też edytor pozwalający na projektowanie nowych poziomów. Gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję (proszę wykazać się inwencją). Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Projekt i implementacja komputerowej gry zręcznościowo-logicznej z edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry zręcznościowo-logicznej typu Lemmings. Gra powinna zawierać poruszającą się według prostych zasad populację osobników, których należy doprowadzić do punktu docelowego. Wymaga to od gracza wydawania poleceń wybranym osobnikom lub manipulowania światem gry. Ustalenie szczegółów należy do dyplomanta (gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję, proszę więc wykazać się inwencją). Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor plansz, pozwalający na projektowanie nowych poziomów. Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Projekt i implementacja komputerowej gry logicznej z elementami symulacji fizyki wraz edytorem poziomów

Celem pracy jest stworzenie prostej gry logicznej z elementami symulacji fizyki. Może być to gra typu The Incredible Machine (gdzie celem gracza jest konstruowanie maszyn z dostępnych elementów), Cut the Rope (gdzie gracz przecina sznurki, aby trafić do celu zawieszonym na nich elementem) lub Angry Birds (gdzie gracz burzy konstrukcję przy pomocy wystrzeliwanych pocisków). Ustalenie szczegółów należy do dyplomanta (gra nie może być kopią istniejącej gry, ale powinna zawierać jakąś unikalną, własną koncepcję, proszę więc wykazać się inwencją). Oprócz samej gry, należy stworzyć edytor plansz, pozwalający na projektowanie nowych poziomów. Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam na konsultacje.

Zakres:

  1. Szczegółowe doprecyzowanie zasad gry.
  2. Przygotowanie Game Design Document.
  3. Wybór technologii do realizacji zadania.
  4. Zaprojektowanie i implementacja gry oraz edytora.
  5. Przygotowanie i przetestowanie paru przykładowych poziomów gry.

Powrót